Pedagog szkolny i pedagog specjalny- Dominika Tęcza w r. szk. 2025/2026
- do dyspozycji uczniów, rodziców, nauczycieli w godzinach pracy,
podczas dyżurów oraz przez e-dziennik:
Dyżur pedagoga szkolnego:
Poniedziałek 9.40- 10.40
Środa 8.45- 9.45
Czwartek 8.45- 9.45
Dyżur pedagoga specjalnego:
Wtorek 9.40- 10.40
Środa 11.40- 12.40
Czwartek 11.40- 13.40
Informacje dla uczniów:
DRODZY UCZNIOWIE!
Jeśli macie problem:
§ z nauką,
§ z adaptacją w szkole,
§ w kontaktach z rodzicami,
§ w kontaktach z rówieśnikami, nauczycielami,
§ jesteście w trudnej sytuacji materialnej,
§ chcecie komuś pomóc, ale nie wiecie jak,
§ macie problemy ze zdrowiem,
§ potrzebujecie rozmowy o trudnej sytuacji, w której się znaleźliście,
§ macie ciekawe pomysły, którymi chcielibyście się podzielić......
... zapraszam do kontaktu ze mną!
Pedagog specjalny planuje, prowadzi i modyfikuje działania edukacyjne, terapeutyczne i opiekuńcze dla osób ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.
W szkole pedagog specjalny ułatwia dzieciom z orzeczeniami o kształceniu specjalnym (np. z powodu niepełnosprawności) lub trudnościami na tle społeczno-środowiskowym, odnalezienie siebie w grupie, przyswajanie wiedzy, asymilację w warunkach szkolnych, akceptację siebie itd. Zadaniem pedagoga specjalnego jest przede wszystkim diagnozowanie problemów i podejmowanie działań, które dany problem mogą niwelować, we współpracy np. z pedagogiem i psychologiem szkolnym, z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, nauczycielami, rodziną ucznia i z samym uczniem.
dla rodziców:
1. Webinary krótkie dla rodziców: wspierajacaszkola.pl „Pierwsza pomoc rodzicielska”
2. Akademia Uważnego Rodzica Forum Przeciw Depresji: https://forumprzeciwdepresji.pl/3504/ruszaja-zapisy-na-ii-edycje-akademii-uwaznego-rodzica
"Jestem nie po to, aby mnie kochali i podziwiali, ale po to, abym ja działał i kochał. Nie obowiązkiem otoczenia pomagać mnie, ale ja mam obowiązek troszczenia się o świat, o człowieka"
Janusz Korczak
Głównym partnerem w pracy pedagoga jest UCZEŃ!
Zadania pedagoga szkolnego to między innymi:
Diagnozowanie środowiska uczniowskiego i rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów,
Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli,
Podejmowanie i wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych,
Wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli.
Czego najczęściej oczekuje uczeń w kontaktach z pedagogiem?
Najczęściej poruszane problemy to: - trudności w nauce - brak akceptacji przez grupę rówieśniczą - kłopoty osobiste i rodzinne - niska samoocena - potrzeba rozwijania indywidualnych zdolności - okres dojrzewania
Uczniu, zwróć się do pedagoga gdy:
•czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny
• nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem
• masz problemy rodzinne
• chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem
• chciałbyś pomóc innym, ale nie wiesz w jaki sposób
• masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić
Przyjdź także z każdą sprawa, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.
PRZYJDŹ. POSTARAM SIĘ POMÓC.