Projekty i innowacje realizowane w roku szk. 2024/2025

Ogólnopolski projekt “Z Kicią Kocią maluchy zmieniają się w zuchy” realizowany przez naszych przedszkolaków trwający od 1 września 2024 roku do 31 maja 2025 roku.

Ma za zadanie ułatwić dzieciom adaptację do warunków przedszkolnych w sposób łagodny i dla nich przyjemny, zachęcać do samodzielnego sięgania po literaturę dziecięcą, popularyzować czytelnictwo wśród najmłodszych.

Program profilaktyczny dla zerówki i kl. 1-3 pt. "Chroń się przed kleszczami wszystkimi sposobami",a dla kl. 4-8 pt. "Kleszcz mały, czy duży nic dobrego nie wróży". W ramach programu uczniowie zapoznają się z zasadami profilaktyki chorób odkleszczowych, zdobędą wiedzę na temat miejscwystępowania kleszczy i zagrożeń związanych z ugryzieniem przez te pajęczaki, poznają sposoby przenoszenia się kleszczy na zwierzęta i ludzi oraz zaznajomią się ze sposobami zapobiegania i ochrony przed przenoszonymi przez nie chorobami. 

Wychowawcy klas

Projekt dotyczący zmian klimatu. W ramach projektu realizowanego z Funduszy Europejskich, Gmina Kozienice zobligowana jest do przeprowadzenia w szkołach akcji promocyjnej mającej na celu edukowanie dzieci i młodzieży na temat zmian klimatu, sposobów przeciwdziałania i adaptacji, w tym promowania odpowiednich postaw i zachowań. 

Wychowawcy klas

Innowacja pedagogiczna z języka angielskiego dla uczniów kl. 3 pt. " Words don't come easy" - autorka i realizatorka innowacji p. Beata Bieniek.

 

Projekt AI zeszyt.online na matematyce w klasie 4
"Wsparcie edukacji matematycznej z użyciem narzędzia AI zeszyt.online"
realizowany przez p. Urszulę Wawer

Projekt "Pitagoras" przeprowadzony w klasie 7, materiał opisany w WebQuest https://sites.google.com/view/pspryczywol-klasa7/wprowadzenie?authuser=0

realizowany przez p. Urszulę Wawer



Projekty i innowacje realizowane w roku szk. 2023/2024

Gminny projekt "Moc baśni" organizowany przez Bibliotekę pedagogiczną w Kozienicach a realizowany przez naszych przedszkolaków, trwał od marca do maja 2024 r. Wprowadzał on dzieci w świat wartości uniwersalnych (prawda, dobro, piękno), miał na celu rozwijanie wyobraźni, uwrażliwienie na dobro i piękno i rozwijanie nawyków czytelniczych. Wspierał wczesny rozwój dziecka oraz wychowawczą rolę rodziny.

Lektura przyjazna uczniom - innowacja(1)

"Trzymaj formę" w klasach V, VI, VII, VIII realizują wychowawcy klas

"Mali Wielcy Odkrywcy" realizowany przez p. Annę Kowalczyk

"Czyste powietrze wokół nas" realizowany w zerówce

" Nie pal przy mnie - proszę" realizuje w klasach II - III p. Agnieszka Miżejewska

"Akademia Bezpiecznego Puchatka" realizowany przez p. Beatę Wrzosek

"Bryła" realizowany przez p. Urszulę Wawer

Projekty i innowacje realizowane w roku szk. 2022/2023

W klasie 1 realizowane będą w roku szkolnym 2022/2023 dwa programy:

XIV-ta edycja „Akademii Bezpiecznego Puchatka” ogólnopolskiego programu edukacyjnego;

XV edycja ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Kubusiowi Przyjaciele Natury".

Realizatorka Agnieszka Miżejewska

Projekty i innowacje realizowane w roku szk. 2021/2022

  • Projekt  w kl. 3 pt. "Mali inżynierowie. Co sprawia, że pomysł działa?" w ramach Uniwersytetu Dzieci - realizatorka Agnieszka Miżejewska.

Projekty i innowacje realizowane w roku szk. 2020/2021

  •  ZAMYKAMY WSZYSTKIE SEKRETY KSIĄŻKI W LAPBOOKU! - innowacja pedagogiczna- autorka i realizatorka innowacji Karolina Bucior

  • Projekt "Trzymaj Formę!" – edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży szkolnej poprzez promocję zasad aktywnego stylu życia i zbilansowanego sposobu odżywiania się. – Koordynator projektu: Halina Najda
  • Deutsch ist super – innowacja metodyczno – programowa skierowana jest do chętnych uczniów klasy IV, którzy uczęszczają na pozalekcyjne zajęcia koła języka niemieckiego. Autorka i realizatorka innowacji - Halina Najda. 
  • Projekt w kl. 2 pt. "W kosmos z klasą. Jakie tajemnice kryje wszechświat?" w ramach Uniwersytetu Dzieci- realizatorka Agnieszka Miżejewska.

Projekty i innowacje realizowane w roku 2019/2020

  • Przedszkolaki przyjaciółmi książek -,,Uczymy się słuchać"-autorka i realizatorka innowacji- Kowalczyk Anna
  • W świecie ortografii-autorka i realizatorka innowacji-Marianna Kacprzak,
  • Our Trip to the United Kingdom-Zdobywanie wiedzy na temat krajów Zjednoczonego Królestwa-autorka i realizatorka innowacji-Małgorzata Pietrzyk
  • Multimedialna kronika szkoły- autorki i realizatorki innowacji-Marianna Fusiek, Magdalena Wnuk
  • Projekt realizowany w latach 2019-2021- "Dobry start w przyszłość"- Halina Boryczka, Marianna Kacprzak, Marianna Fusiek
  • Klasa z empatią - akcja zorganizowana przez Annę Zynek
  • Zdalna szkoła i Zdalna szkoła+

Innowacje realizowane w roku szk. 2018/2019

Historia lokalna tworzy historię narodową. Bohater narodowy - Józef Piłsudski i bohater lokalny - chor. Jan Szymański 

Projekt realizowany w roku szk. 2017/2018-2018/2019

  • Wspomaganie przez programowanie –autorka i realizatorka innowacji - Magdalena Banaszek.
  • Śniadanie z klasą- autorka i realizatorka innowacji -Halina Boryczka.
  • Multimedialna kronika szkoły- autorki i realizatorki innowacji-Marianna Fusiek i Magdalena Wnuk.      
  • W świecie ortografii-autorka i realizatorka innowacji-Marianna Kacprzak.
  • Wspólne kroki w cyberświecie realizatorka programu profilaktycznego -Agnieszka Miżejewska.

Innowacje realizowane w roku szkolnym 2014/2015

W roku szkolnym 2014/2015 realizowane były w szkole dwie innowacje pedagogiczne zgłoszone do Mazowieckiego Kuratorium Oświaty w Warszawie, Delegatura w Radomiu oraz do organu prowadzącego:

  •   Innowacja "Przyroda wokół nas "- metodyczno - programowa
  • "Innowacyjne wsparcie uczniów z wykorzystaniem elementów metody Integracji Sensorycznej" -metodyczna`

Inne projekty realizowane w bieżącym roku* 

  1. Klub Bezpiecznego Puchatka - projekt dotyczący bezpieczeństwa uczniów na terenie szkoły, w drodze do domu i w domu realizowany w kl. I przez wychowawcę
  2. "Owoce w szkole" - program bezpłatnego dostarczania owoców i warzyw do szkoły podstawowej dla kl. I -V zgodnie z obowiązującymi przepisami.  
  3. Spożywanie mleka- program bezpłatnego dostarczania mleka do szkoły podstawowej dla kl. I -V zgodnie z obowiązującymi przepisami.  
  4.   Projekt ekologiczny "OPAKOWANI" adresowany do uczniów szkół podstawowych – klas I – VI oraz ich nauczycieli i opiekunów. Jego celem jest ochrona środowiska poprzez wykształcenie w dzieciach nawyku gospodarowania odpadami. (A. Miżejewska)   
  5.   "Polub baterie" - projekt realizowany w naszej szkole (E. Bogacka)
  6. Wpływ baterii na środowisko (Zużyta bateria - odpad niebezpieczny).

    Baterie są powszechnie wykorzystywanym źródłem energii. Jednak zużyte bądź wyczerpane baterie mogą być zagrożeniem dla środowiska bądź człowieka. Większość baterii zawiera metale ciężkie, szkodliwe dla ludzkiego zdrowia nawet w ilościach śladowych takie, jak: ołów, rtęć, kadm, nikiel, lit i inne. Ale nie tylko metale ciężkie mogą nam zagrozić. Także kwasy bądź zasady tworzące elektrolit mają właściwości żrące  i korozyjne. Metale ciężkie, wymywane ze zużytych, porzuconych beztrosko byle gdzie baterii, mogą być groźne dla człowieka i środowiska.

    Czy wiesz, że:

    • roczna ilość baterii wprowadzonych na rynek Polski sięga 300 milionów szt.
    • jedna bateria jest w stanie skazić 1m3 gleby i zatruć 400 litrów wody
    • baterie i akumulatory należy zbierać selektywnie, tzn. nie wolno ich mieszać z innymi odpadami
    • zebrane selektywnie baterie i akumulatory należy wrzucać do specjalnych pojemników umieszczonych w sklepach, szkołach, instytucjach, serwisach lub oddać do punktu zbierania
    • każdy sklep prowadzący sprzedaż baterii i akumulatorów o powierzchni handlowej powyżej 25 m2 ma obowiązek przyjąć od nas zużyte baterie nieodpłatnie.

     Używając baterii pamiętaj!

     Co należy!

    1. Zorientować się kto w twojej okolicy prowadzi zbiórkę baterii i gdzie są rozmieszczone pojemniki.
    2. Wyjąć baterie ze sprzętów, których nie będziesz używać przez dłuższy okres czasu. Baterie mogą ciekną, uszkodzić i zepsuć te urządzenia.
    3. Wyczyścić miejsca styków z bateriami w trakcie ich instalacji. W ten sposób unikniesz start energii.
    4. Stosować baterie wielokrotnego ładowania kiedy tylko jest to możliwe, a kiedy już nie można ich ponownie naładować oddać je do recyklingu.
    5. Stosować się do zaleceń producenta dotyczących ładowania baterii. Umożliwi to uzyskanie maksymalnej pojemności.
    6. Ładować baterie tylko wtedy, kiedy są one bliskie pełnego rozładowania. Można rozpoznać taki stan przez znaczny spadek mocy lub szybkości pracy urządzeń przez nie zasilanych.
    7. Usunięte ze sprzętów zużyte baterie nie przechowywać długo w domu tylko sukcesywnie odnosić do przeznaczonych do tego celu pojemników.

     Czego nie powinno się robić!

    1. Ładować baterie jednorazowego użytku.
    2. Przechowywać baterie z innymi przedmiotami takimi jak metalowe klucze lub monety, ponieważ może to spowodować zwarcie elektryczne, wydzielanie ciepła i iskry.
    3. Wyrzucać urządzenia razem z zainstalowanymi bateriami. Należy wcześniej usunąć baterie i pozbyć się ich we właściwy sposób
    4. Zdejmować lub uszkodzić obudowę baterii.
    5. Wyrzucać baterie do ognia lub zanurzać w wodzie.
    6. Zostawiać baterie w urządzeniach po ich pełnym rozładowaniu.
    7. Zdejmować lub uszkadzać obudowę baterii.

    Sprawozdanie z projektu "Polub baterie"

    Etap 2

    Sprawozdanie z przeprowadzonych lekcji na temat:

    „Jak prawidłowo postępować  ze zużytymi bateriami ?„

    Cele lekcji:

    • poznanie budowy i znaczenia baterii oraz wpływu metali ciężkich na zdrowie i życie człowieka
    • kształtowanie właściwych postaw ze zużytymi bateriami
    • poprawa świadomości ekologicznej uczniów
    • zwrócenie uwagi uczniów na zagrożenia wynikające z korzystania z baterii

     Lekcje odbyły się 09.02.2016r. klasa IV- 12 uczniów, klasa V 30.03.2016r. 12 uczniów.

    W realizacji zajęć wykorzystano materiały nadesłane przez REMONDIS, multimedialne środki edukacyjne.