Projekty i innowacje realizowane w roku szk. 2024/2025
Ogólnopolski projekt “Z Kicią Kocią maluchy zmieniają się w zuchy” realizowany przez naszych przedszkolaków trwający od 1 września 2024 roku do 31 maja 2025 roku.
Ma za zadanie ułatwić dzieciom adaptację do warunków przedszkolnych w sposób łagodny i dla nich przyjemny, zachęcać do samodzielnego sięgania po literaturę dziecięcą, popularyzować czytelnictwo wśród najmłodszych.
Program profilaktyczny dla zerówki i kl. 1-3 pt. "Chroń się przed kleszczami wszystkimi sposobami",a dla kl. 4-8 pt. "Kleszcz mały, czy duży nic dobrego nie wróży". W ramach programu uczniowie zapoznają się z zasadami profilaktyki chorób odkleszczowych, zdobędą wiedzę na temat miejscwystępowania kleszczy i zagrożeń związanych z ugryzieniem przez te pajęczaki, poznają sposoby przenoszenia się kleszczy na zwierzęta i ludzi oraz zaznajomią się ze sposobami zapobiegania i ochrony przed przenoszonymi przez nie chorobami.
Wychowawcy klas
Projekt dotyczący zmian klimatu. W ramach projektu realizowanego z Funduszy Europejskich, Gmina Kozienice zobligowana jest do przeprowadzenia w szkołach akcji promocyjnej mającej na celu edukowanie dzieci i młodzieży na temat zmian klimatu, sposobów przeciwdziałania i adaptacji, w tym promowania odpowiednich postaw i zachowań.
Wychowawcy klas
Innowacja pedagogiczna z języka angielskiego dla uczniów kl. 3 pt. " Words don't come easy" - autorka i realizatorka innowacji p. Beata Bieniek.
Projekt AI zeszyt.online na matematyce w klasie 4
"Wsparcie edukacji matematycznej z użyciem narzędzia AI zeszyt.online"
realizowany przez p. Urszulę Wawer
Projekt "Pitagoras" przeprowadzony w klasie 7, materiał opisany w WebQuest https://sites.google.com/view/pspryczywol-klasa7/wprowadzenie?authuser=0
realizowany przez p. Urszulę Wawer
Projekty i innowacje realizowane w roku szk. 2023/2024
Gminny projekt "Moc baśni" organizowany przez Bibliotekę pedagogiczną w Kozienicach a realizowany przez naszych przedszkolaków, trwał od marca do maja 2024 r. Wprowadzał on dzieci w świat wartości uniwersalnych (prawda, dobro, piękno), miał na celu rozwijanie wyobraźni, uwrażliwienie na dobro i piękno i rozwijanie nawyków czytelniczych. Wspierał wczesny rozwój dziecka oraz wychowawczą rolę rodziny.
Lektura przyjazna uczniom - innowacja(1)
"Trzymaj formę" w klasach V, VI, VII, VIII realizują wychowawcy klas
"Mali Wielcy Odkrywcy" realizowany przez p. Annę Kowalczyk
"Czyste powietrze wokół nas" realizowany w zerówce
" Nie pal przy mnie - proszę" realizuje w klasach II - III p. Agnieszka Miżejewska
"Akademia Bezpiecznego Puchatka" realizowany przez p. Beatę Wrzosek
"Bryła" realizowany przez p. Urszulę Wawer
Projekty i innowacje realizowane w roku szk. 2022/2023
W klasie 1 realizowane będą w roku szkolnym 2022/2023 dwa programy:
XIV-ta edycja „Akademii Bezpiecznego Puchatka” ogólnopolskiego programu edukacyjnego;
XV edycja ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Kubusiowi Przyjaciele Natury".
Realizatorka Agnieszka Miżejewska
Projekty i innowacje realizowane w roku szk. 2021/2022
- Projekt w kl. 3 pt. "Mali inżynierowie. Co sprawia, że pomysł działa?" w ramach Uniwersytetu Dzieci - realizatorka Agnieszka Miżejewska.
Projekty i innowacje realizowane w roku szk. 2020/2021
-
ZAMYKAMY WSZYSTKIE SEKRETY KSIĄŻKI W LAPBOOKU! - innowacja pedagogiczna- autorka i realizatorka innowacji Karolina Bucior
- Projekt "Trzymaj Formę!" – edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży szkolnej poprzez promocję zasad aktywnego stylu życia i zbilansowanego sposobu odżywiania się. – Koordynator projektu: Halina Najda
- Deutsch ist super – innowacja metodyczno – programowa skierowana jest do chętnych uczniów klasy IV, którzy uczęszczają na pozalekcyjne zajęcia koła języka niemieckiego. Autorka i realizatorka innowacji - Halina Najda.
- Projekt w kl. 2 pt. "W kosmos z klasą. Jakie tajemnice kryje wszechświat?" w ramach Uniwersytetu Dzieci- realizatorka Agnieszka Miżejewska.
Projekty i innowacje realizowane w roku 2019/2020
- Przedszkolaki przyjaciółmi książek -,,Uczymy się słuchać"-autorka i realizatorka innowacji- Kowalczyk Anna
- W świecie ortografii-autorka i realizatorka innowacji-Marianna Kacprzak,
- Our Trip to the United Kingdom-Zdobywanie wiedzy na temat krajów Zjednoczonego Królestwa-autorka i realizatorka innowacji-Małgorzata Pietrzyk
- Multimedialna kronika szkoły- autorki i realizatorki innowacji-Marianna Fusiek, Magdalena Wnuk
- Projekt realizowany w latach 2019-2021- "Dobry start w przyszłość"- Halina Boryczka, Marianna Kacprzak, Marianna Fusiek
- Klasa z empatią - akcja zorganizowana przez Annę Zynek
- Zdalna szkoła i Zdalna szkoła+
Innowacje realizowane w roku szk. 2018/2019
Historia lokalna tworzy historię narodową. Bohater narodowy - Józef Piłsudski i bohater lokalny - chor. Jan Szymański
Projekt realizowany w roku szk. 2017/2018-2018/2019
- Wspomaganie przez programowanie –autorka i realizatorka innowacji - Magdalena Banaszek.
- Śniadanie z klasą- autorka i realizatorka innowacji -Halina Boryczka.
- Multimedialna kronika szkoły- autorki i realizatorki innowacji-Marianna Fusiek i Magdalena Wnuk.
- W świecie ortografii-autorka i realizatorka innowacji-Marianna Kacprzak.
- Wspólne kroki w cyberświecie realizatorka programu profilaktycznego -Agnieszka Miżejewska.
Innowacje realizowane w roku szkolnym 2014/2015
W roku szkolnym 2014/2015 realizowane były w szkole dwie innowacje pedagogiczne zgłoszone do Mazowieckiego Kuratorium Oświaty w Warszawie, Delegatura w Radomiu oraz do organu prowadzącego:
- Innowacja "Przyroda wokół nas "- metodyczno - programowa
- "Innowacyjne wsparcie uczniów z wykorzystaniem elementów metody Integracji Sensorycznej" -metodyczna`
Inne projekty realizowane w bieżącym roku*
- Klub Bezpiecznego Puchatka - projekt dotyczący bezpieczeństwa uczniów na terenie szkoły, w drodze do domu i w domu realizowany w kl. I przez wychowawcę
- "Owoce w szkole" - program bezpłatnego dostarczania owoców i warzyw do szkoły podstawowej dla kl. I -V zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Spożywanie mleka- program bezpłatnego dostarczania mleka do szkoły podstawowej dla kl. I -V zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Projekt ekologiczny "OPAKOWANI" adresowany do uczniów szkół podstawowych – klas I – VI oraz ich nauczycieli i opiekunów. Jego celem jest ochrona środowiska poprzez wykształcenie w dzieciach nawyku gospodarowania odpadami. (A. Miżejewska)
- "Polub baterie" - projekt realizowany w naszej szkole (E. Bogacka)
- Wpływ baterii na środowisko (Zużyta bateria - odpad niebezpieczny).
Baterie są powszechnie wykorzystywanym źródłem energii. Jednak zużyte bądź wyczerpane baterie mogą być zagrożeniem dla środowiska bądź człowieka. Większość baterii zawiera metale ciężkie, szkodliwe dla ludzkiego zdrowia nawet w ilościach śladowych takie, jak: ołów, rtęć, kadm, nikiel, lit i inne. Ale nie tylko metale ciężkie mogą nam zagrozić. Także kwasy bądź zasady tworzące elektrolit mają właściwości żrące i korozyjne. Metale ciężkie, wymywane ze zużytych, porzuconych beztrosko byle gdzie baterii, mogą być groźne dla człowieka i środowiska.
Czy wiesz, że:
- roczna ilość baterii wprowadzonych na rynek Polski sięga 300 milionów szt.
- jedna bateria jest w stanie skazić 1m3 gleby i zatruć 400 litrów wody
- baterie i akumulatory należy zbierać selektywnie, tzn. nie wolno ich mieszać z innymi odpadami
- zebrane selektywnie baterie i akumulatory należy wrzucać do specjalnych pojemników umieszczonych w sklepach, szkołach, instytucjach, serwisach lub oddać do punktu zbierania
- każdy sklep prowadzący sprzedaż baterii i akumulatorów o powierzchni handlowej powyżej 25 m2 ma obowiązek przyjąć od nas zużyte baterie nieodpłatnie.
Używając baterii pamiętaj!
Co należy!
- Zorientować się kto w twojej okolicy prowadzi zbiórkę baterii i gdzie są rozmieszczone pojemniki.
- Wyjąć baterie ze sprzętów, których nie będziesz używać przez dłuższy okres czasu. Baterie mogą ciekną, uszkodzić i zepsuć te urządzenia.
- Wyczyścić miejsca styków z bateriami w trakcie ich instalacji. W ten sposób unikniesz start energii.
- Stosować baterie wielokrotnego ładowania kiedy tylko jest to możliwe, a kiedy już nie można ich ponownie naładować oddać je do recyklingu.
- Stosować się do zaleceń producenta dotyczących ładowania baterii. Umożliwi to uzyskanie maksymalnej pojemności.
- Ładować baterie tylko wtedy, kiedy są one bliskie pełnego rozładowania. Można rozpoznać taki stan przez znaczny spadek mocy lub szybkości pracy urządzeń przez nie zasilanych.
- Usunięte ze sprzętów zużyte baterie nie przechowywać długo w domu tylko sukcesywnie odnosić do przeznaczonych do tego celu pojemników.
Czego nie powinno się robić!
- Ładować baterie jednorazowego użytku.
- Przechowywać baterie z innymi przedmiotami takimi jak metalowe klucze lub monety, ponieważ może to spowodować zwarcie elektryczne, wydzielanie ciepła i iskry.
- Wyrzucać urządzenia razem z zainstalowanymi bateriami. Należy wcześniej usunąć baterie i pozbyć się ich we właściwy sposób
- Zdejmować lub uszkodzić obudowę baterii.
- Wyrzucać baterie do ognia lub zanurzać w wodzie.
- Zostawiać baterie w urządzeniach po ich pełnym rozładowaniu.
- Zdejmować lub uszkadzać obudowę baterii.
Sprawozdanie z projektu "Polub baterie"
Etap 2
Sprawozdanie z przeprowadzonych lekcji na temat:
„Jak prawidłowo postępować ze zużytymi bateriami ?„
Cele lekcji:
- poznanie budowy i znaczenia baterii oraz wpływu metali ciężkich na zdrowie i życie człowieka
- kształtowanie właściwych postaw ze zużytymi bateriami
- poprawa świadomości ekologicznej uczniów
- zwrócenie uwagi uczniów na zagrożenia wynikające z korzystania z baterii
Lekcje odbyły się 09.02.2016r. klasa IV- 12 uczniów, klasa V 30.03.2016r. 12 uczniów.
W realizacji zajęć wykorzystano materiały nadesłane przez REMONDIS, multimedialne środki edukacyjne.