Nasza szkoła przystąpiła do Konkursu „Fundusz Samorządów Uczniowskich” organizowanego przez Burmistrza Gminy Kozienice. Projekt "kącika relaksu" został zaakceptowany i otrzymaliśmy środki na jego realizację. W ramach projektu

  1.    zakupiono farbę tablicową magnetyczną, pufy worki, stolik, piłki do siedzenia, regał na książki i gry
    2.    przygotowano magnetyczną tablicową ścianę 
    3.    przygotowano stanowiska wypoczynkowe 
    4.    uczniowie opracowali regulamin przebywania w „kąciku relaksu” 
    5.    uczniowie w czasie zajęć wychowawczych nabywali wiedzę w zakresie niebezpieczeństwa, jakie niesie ze sobą nagromadzenie stresu, oraz poznali, jakie metody można zastosować w walce ze stresem. Uczniowie nauczyli się technik relaksacyjnych, które będą mogli wykorzystywać w stresujących dla siebie sytuacjach, a także wprowadzić do codziennego życia, rozmawialiśmy o potrzebie relaksu, odpoczynku. Tematyka zajęć:
    - "Trzymaj Formę" - omawiamy czynniki wpływające na nasze zdrowie
    - "Trzymaj Formę" - tworzymy dekalog zdrowego życia
    - Relaks na działce -obsiewamy nasze poletko.
    - Budowanie pozytywnych relacji międzyludzkich.
    - Grupa, klasa, społeczność - zajęcia integracyjne. Budowanie pozytywnych relacji.
    - Porozumiewamy się z ludźmi - ale jak? Jak sobie radzić z przemocą i agresją?
    - Porozumiewamy się z ludźmi - ale jak? Jak pomóc tym, którzy czują się odrzuceni?
    - Dlaczego ciągle dopada nas stres? Jak mu przeciwdziałać, jak go kontrolować?- pogadanka, zajęcia z wychowawcą
    - Stres - wróg czy przyjaciel?
    - Kiedy jestem wściekły...jak radzić sobie z negatywnymi emocjami?
    - Pomyśl, jaki będzie skutek! - konsekwencje naszego zachowania
    6.    zaaranżowano kącik czytelniczy – uczniowie pod opieką nauczycieli,
    7.    uczniowie opracowali komiksy i plakaty na temat radzenia sobie ze stresem, formami relaksu itp.

Realizacja projektu pomogła w promowaniu oraz rozwoju umiejętności odpoczynku i wyciszenia tak ważnych w dzisiejszym świecie pełnym różnych bodźców. Powstało miejsce do spędzenia czasu w sposób kreatywny, pozwalający na budowanie relacji i zacieśnianie więzi społecznych. Taka przestrzeń pozwala na zachowanie równowagi pomiędzy wysiłkiem umysłowym a relaksem. W trudniejszym dniu, albo po wymagającej wysiłku lekcji uczniowie mogą wygodnie odpocząć i przygotować się na kolejne wyzwania. Miejsce to pomaga szczególnie osobom wrażliwym w wyciszeniu oraz oderwaniu się od dużej liczby bodźców. Możliwość rozwoju kreatywności przyczynia się do uzyskania lepszych rezultatów w nauce, a także w kreowaniu umiejętności niezbędnych na rynku pracy. Tablica może również służyć wymianie wiedzy dotyczącej łatwego uczenia się, szybkiego zapamiętywania, czy technik projektowania, dzięki czemu uczniowie będą mogli uczyć się od siebie nawzajem. Stworzenie takiego miejsca pozwala na budowanie wizerunku przyjaznej szkoły, dostosowanej do potrzeb młodego człowieka.
Projekt jest rozwojowy. Można go rozszerzać z czasem o inne elementy, np. o kącik zieleni, gry na ścianie i inne proponowane przez uczniów.