Lektury, zmora każdego (no prawie każdego ucznia😉) Kto dziś czyta książki? A oni biedni muszą, ale czy to robią?
Za każdym razem przed omawianiem lektury zastanawiamy się jakby tu zachęcić uczniów do czytania, jak zaangażować ich do wspólnego omawiania treści lektury, jak rozbudzić w nich ciekawość?
I proszę, dla chcącego nic trudnego, jak to mówią: „ nie ma rzeczy niemożliwych” 😃 . Uczniowie klasy V, VII, VIII uczyli się, nie wiedząc, że się uczą, uczyli się, dobrze się przy tym bawiąc. Po raz pierwszy z wielkim entuzjazmem przystąpili do omawiania  lektury 😃 
Uczniowie klasy V  omawiali lekturę Ferenca Molnara „Chłopcy z Placu Broni” i z radością zaangażowali się w realizację projektu plastyczno – technicznego „Makieta Placu Broni”. Wykazali się przy tym dużą kreatywnością, dokładnością i precyzyjnością w odzwierciedleniu  MAŁEJ OJCZYZNY BOHATERÓW LEKTURY wykorzystując różnorodne materiały – pudełka, zapałki itp.
Uczniowie klasy VII omawiali lekturę Aleksandra Fredro ,, Zemsta". Każdy z nich wybrał ulubionego bohatera z lektury, a następnie przystąpił do tworzenia profilu facebookowego postaci.
Uczniowie klasy VIII omawiali lekturę Aleksandra Kamińskiego,,Kamienie na szaniec". Wykonali  własne lapbooki, czyli tzw. „książki stworzone na kolanie", które okazały się strzałem w dziesiątkę! 
Lapbook - to rodzaj książki stworzonej na brystolu z maksymalnie dużą ilością zakładek, kieszonek, kopert, schowków, które zawierają informacje na temat lektury. Zabawa polega na tym, że każdy rodzaj informacji przekazany zostaje w inny, ciekawy i zaskakujący sposób. Rozwija kreatywność, zdolności manualne, umiejętność planowania ( także tego przestrzennego ) oraz uczy cierpliwości. Uczniowie wymieniali się pomysłami, informacjami o wydarzeniach, postaciach, planowali rozmieszczenie wiadomości w lapbooku. Nauka z tak przygotowanych lapbooków to sama przyjemność😃
Gratulujemy młodzieży ciekawych pomysłów i zapraszamy do obejrzenia fotorelacji ,,Lektura przyjazna uczniom".